Aamose sõnad, kes oli karjaste hulgast Tekoast. Tõesti, Issand Jehoova ei tee midagi, ilmutamata oma nõu oma sulaseile prohveteile.(Am 3:7). |
Tuline hobune saab sõitma (ERA II 174, 692/4 (4) < Se). Raudruun saa sõitma, vett joo ja tuld söö (RKM Mgn II 3751 (23)< Vas). [Mõlemal juhul on jutustajate arvates peetud silmas raudteed ja ronge.] Ühe informandi teatel olevat Kordo raudtee ehitamist üldiseltki pahaendeliseks pidanud, eriliselt hoiatanud ta aga nende aegade eest, mil Pihkvast raudteed mööda Tartusse sõidetakse (sis tuleva halva ao väega - RKM Mgn II 3507 (16)). Tulevikus hakkavad vankrid ilma hobuseta edasi liikuma (ERA II 245, 572/3 (16) < Räp < Plv; Väike majake liigub maanteel, neli ratast all. [Lapsena esimest korda autot nähes mõistis jutustaja, mida see tähendas.] (RKM Mgn II 3751 (23)< Vas). Raudlind hakkab lendama taeva all ja maha ei kuku. [Jutustaja seletuse järgi tähendab see lennukeid.] (RKM Mgn II 3751 (23) < Vas). Suur tigu roomab maad mööda ja keerab sarvi - aga siis ei ole enam häid aegu maa pääl. [Jutustaja väitis, et mõistis selle ettekuulutuse tähendust siis, kui nägi 1939. a. baaside lepingu alusel Eestisse toodud Vene vägede tanke. Teatavasti järgnes aga sellele 1940. a. Eesti annekteerimine ja poolesajandiline okupatsioon.] (RKM Mgn II 3751 (23) <Vas). Raha hakatakse vakaga mõõtma, aga leivast saab suur puudus olema (H lll 29, 642/5 (6) < Vas (1901); Tuleb aeg, et raha saab olema kui metsa all puulehti. [See pidi jutustaja arvates tähendama Vene tsaariraha väärtuse kadumist] ERA II 174, 692/4 (4) <Se; Raha saab olema nagu lehti puudel (ERA II 247, 247 (8)). Mõisa härrastemajad jäävad rottidele joosta (ERA II 174, 692/4 < Se); Mõisa jaotadas ära, aga piirikivid ei saa veel sammelduma, tuleb jälle muudatus (RKM Mgn II 3523 < Vas); Maad saab igaühele, aga piirid on väga kitsad (RKM Mgn II 3521 (7) < Vas). Iga piiri pääle pannakse kivi (ERA II 245, 572/3 (16)). Pojad, pange tähele, tuleb aeg, mil rauda hakatakse süllaga, aga puud naelaga mõõtma. (H III 29, 644 (6) < Vas). Hakatakse kahtesid saapaid jalas kandma (See tähendab kalosside kandmist saabaste peal) (ERA 247 < Se). Tuleb aeg, kus ilma mööda saab käima otsekui inimese vaim - nii ruttu, ja talitab kõik asjad. [Vist on siin telegraafi mõeldud] (H III 29, 642/5 < Vas (1901)); Tulõ aig, kus te saate linnast linna rääkida (RKM Mgn II 3523 < Vas). Tuleb aeg, kus hakkate ühest ahjust leiba sööma [s.t mitte kodus küpsetatut, vaid tehasetoodangut Jutustaja rõhutas seda kui veel üht omal ajal uskumatuna tundunud, aga nüüdseks täitunud ettekuulutust] (RKM Mgn II 3523 < Vas). Tuleb aeg, kus tuleb veepuudus, nii et mujalt ei saa joogivett kui Irboska lättest ( RKM Mgn II 3521 (7)) [Irboska (vene Izborsk) asub Orava vallast u 30 km kaugusel] Väärib märkimist, et Irboska linnast, mis väidetakse olevat vanim, ja tema allikatest, mida olevat 77, on juttu ka ühes haruldases 19. sajandi esimese poole käsikirjalises prohvetiraamatus (ERM 102, 8/11). Inimsugu muutub niivõrd nõrgaks, et ei jõuta enam kanamuna üle terava otsa pöörata (see ennustus on ilmselt seotud teiste rahva seas ringelnud ennustustega inimeste füüsilise jõu kahanemisest, aga ka naljatlevate jõuproovidega kas pandilunastusmängudes või muidu) [30-ndates aastates mees, 1990. Materjal autori valduses]. Kord saab aeg tulema, kui ametmehi on nagu aiateibaid, aga õigust ei saa ilmas olema (ERA II 247, 247 (18)). Tuleb aeg, millal kõik kohad - linnad ja külad ja külatänavadki saavad kohtuid täis olema, aga õigust ei saa inimene kuskilt (H III 29, 642/5 (6)). Viimane ennustus kordab peaaegu sõna-sõnalt Tohkri Tanno oma ja mõlemad toetuvad Piiblile. Vanainimesed kõnelevad, et nüüd on see aeg käes, nagu Kordo ütles: Ülekohus laua peal naerab ja õigus laua all nutab, ja et Inimene närib / sööb teist inimest, nagu kala teist kala (RKM Mgn II 3507 (18) < Vas). Aeg läheb järjest kurjemaks. Inimesed on nagu kiskjad loomad üksteise kallal, igas ilmakaares on rahutus. Ütles, et siis on Kristuse teise tulemise aeg lähedal. (RKM Mgn II 3523) Usk kaob ära, nii et ei minda enam kirikusse ja kurat hakkab jalgsi maad mööda käima. Öeldakse, et Kordo jutt läheb õigeks (RKM Mgn II 3749 (13) < Vas). Tuleb aeg suurte sõdadega ja rahvas saab ära hävitatud, nii et Riiast Pihkvani ei kuule kuke laulu ega koera haukumist. Inimesed, kes järel jäävad, saavad otsima teiste jälgi, kuid ei leia. (ERA II 247, 247 (18); Selline aeg tuleb, et kui inimene sattub teise inimese jälgedele, hakkab nutma [mõeldud rõõmupisaraid] (RKM Mgn II 3506 (7) < Vas). Isa rääkis, et Kordo olevat väga ennustanud sõda, mis tuleb (RKM Mgn II 3506 (14)). Pange tähele, pojad, tuleb aeg, kui hakatakse maa peale rauast teid tegema. Maa tehakse neid risti-rästi täis. Viimaks hakatakse rauast teedele klaasist, vasikanahast ja vaskplekist katuseid peale ehitama, aga seda ei jõuta kõigile peale ehitada, sest enne tuleb lõuna poolt "raudhammas", kes kõik rahva raudtee peale korjab ja viib ära Põhjamereni [ilmselt on Põhja-Jäämerd mõeldud] Siis tuleb viimnepäev ja ilma ots (H III 29, 642/5 < Vas (1901)). Sel ajal veel raudteid Eestimaal ei olnud. Tema ennustanud, et raudteed saavad olema. Pärast pidavat raudteedele hakatama katuseid peale ehitama, kuid see töö jääb pooleli ja siis tuleb maailma lõpp (ERA II 247, 247 (17)). |
Väljavõtteid kaasaegsest prohvetlikust graffitist.