Uurimisrühma peamine eesmärk on kirjeldada tänapäeva kultuurinähtusi nende esinemiskontekstis. Kavas on jälgida keelekasutust ning kultuuri avaldumisnähtusi eri meediumidel, nii avalikus kui ka privaatses kultuurisuhtluses, nii interneti- kui ka reaalelu keskkondades. Keskendutakse uurimisrühma tegevuses nüüdiskultuuris tekkinud ja arenevate nähtuste interdistsplinaarsele analüüsile, samas uuritakse varasemate kultuuritekstide ja -praktikate transformeerumist ja rekontekstualiseerimist tänapäevastes ühiskondlikes oludes. Teemavaldkondadest suurematena eristuvad rahvakultuur ja professionaalne või kõrgkultuur (teater, kirjandus jm) ning tänapäeva keel.
Alateemadena on esindatud järgmised uurimissuunad:
Anneli Baran – kujundkõne psühholingvistilised aspektid internetikeskkonnas
Dorota Brzozowska – nüüdishuumor, eesti ja poola naljade võrdlev analüüs
Władysław Chłopicki – huumor, lingvistilised huumoriteooriad
Marina Grišakova – intellektuaalne ajalugu, teooriate ja koolkondade ajalugu humanitaarias
Marina Grišakova, Anneli Saro, Raili Marling ja doktorandid (PUT 192 uurimisrühm) – intermediaalsed uuringud. performatiivsus ja meedia, uued kunstipraktikad, publiku-uuringud
Reet Hiiemäe – tänapäeva usund (nt lastetute uskumused ja narratiivid), interneti foorumivestluste dünaamika
Kairi Jets – hirm, ärevus ja õudus tänapäeva Jaapani ja Lääne fiktsioonides
Risto Järv – muinasjutud ja selle tulemid tänapäeva kultuuris; pärimus turismi allikana
Mare Kalda – osalusmeedia ja loomulik arhiiv kui kogu aeg online-oleku realisatsioon ühe harrastusühma tegevuse näitel; digieelse ajastu mõistete “tõlke” viisid digiajastul rahvalikus internetis (sotsiaalmeedia, foorumid,
blogid, videokeskkonnad), rahvaliku veebi uurimine kui legitiimne etnograafia
Eda Kalmre – kuulujuttude ja nn linnalegendide vastastikune toimimine, levik ja uskumuste ning eelarvamuste vahendamine erinevates meediadiskursustes (sotsiaalmeedia, digiajakirjandus ning kodanikuajakirjandus)
Külliki Kuusk – tänapäeva eesti luule eri kultuurimeediumites, loomingulised mõjud ja kontaktid autorite vahel
Mare Kõiva – transmeedia-nähtused; on-line ja visuaalsed narratiivid, sh meditsiininarratiivid; hirmuelamused ja -lood; inimeste ja loomade suhted - zoofolkloristika nüüdisaspektid;
Leena Kurvet-Käosaar – egomeedia, omaelulookirjutuslikud online-praktikad, sellega seonduvad omaelulookirjutuse paradigmamuutused
Marin Laak – uued kunstivormid, kasutuspraktikad, suhted varasemate kultuurivormidega ja nende transformatsiooni ja representatsiooni küsimused.
Saša Babič - folkloori lühivormid tänapäevastes kasutuskontekstides
Liisi Laineste – internetifolkloor, sh -huumor, vaba aja veetmise viisid online-keskkonnas; leim ja agressiivsus internetifoorumites, huumoripraktikate ja poliitika vastasmõju, rohujuureaktivism; anekdoodižanr tänapäeva folklooris
Riina Oruaas – eesti nüüdisteater, uus meedia ja performatiivsus etenduskunstides
Renate Pajusalu – tänapäeva suhtlussituatsioonide pöördumisvormid ja muu (eba)viisakusega seonduv
Mari-Ann Remmel – kohapärimuse representatsioonid internetikeskkondades (sh sotsiaalmeedias)
Anneli Saro – tänapäeva teatripraktikad
Mari Sarv – rahvaluulekogude funktsioon ja kasutusvaldkonnad ühiskonnas tänapäeval
Taive Särg – rahvamuusika ja pärimusmuusika tänapäeval
Astrid Tuisk – laste- ja noortepärimus, mängimine, mängusituatsioonid - ja keskkonnad erinevatel ajastutel
Hannaliisa Uusma – (post)sovetlikud mehelikkused Eesti popmuusikas (võtmesõnad: performatiivsus, mehed ja mehelikkused, (post)sovetliku Eesti kultuuriruum, popmuusika)
Piret Voolaid – paröömika nüüdiskontekstid (grafiti, meedia), rahvavisualiseerimine osalusmeedias (sh mõistatuste alaliigid uutes meemilistes kontekstides, piltmõistatused); spordifolkloor, sh fännikultuur, laste- ja noortepärimuse dünaamika, transnatsionaalsus